måndag, mars 03, 2008

"hot and cool", fika på Jägersro

Jag har gjort av med pengar idag!
Nej jag har inte spelat på Jägers, men det handlar om hästkrafter! Har servat bilen och min verkstad ligger granne med köpcentret. När jag var barn hette det Wessels och jag vill minnas det som enormt. Idag är det ett litet köpcenter med de vanliga affärerna och ett stort COOP.
Mitt i smeten ligger en liten glasskiosk där jag köpt glass många gånger men det var först i höstas som jag upptäckte att det fanns ett litet fik bakom och att man faktiskt kunde få riktigt kaffe där, med det menar jag kaffe latte eller cappuccino som inte kom från en maskin där man tryckte på en knapp. Nu har jag upptäckt att de dessutom har goda mackor och att kaksortimentet ser helt OK ut också.
Jag vill inte rekommendera Jägersro som ett utflyktsmål i Malmö men det är ett bra ställe att handla på om man har bil, köerna på Systembolaget brukar vara kortare här än på tex Mobilia.

Jag har uppgraderat det tekniska förra helgen så jag är nu ägare till en mobiltelefon med kamera och jag har en bild i telefonen men har ingen aning om hur jag skall få ut den!!.....Hjäälp!

Etiketter: