söndag, februari 24, 2008

Måns Byckare

Här har jag ätit lunch några gånger när jag bodde i Simrishamn. Ligger längst det som är gågata under sommarsäsongen. Medans jag bodde där stängde det för ombyggnad och man gjorde någon slags höjning eller sänkning så hela restaurangen hamnade i samma nivå. Det är ett gammalt hus med korsvirke mot grannhuset. Jag har dessutom positiva tankar om stället då de tog väl hand om sina praktikanter och det var positivt bland eleverna att få praktisera här.Här är Johan i väntan på maten är sysselsatt med bröd, smör och en riktigt god tapenade ( som Hanna vågade smaka på...)
Jag var med mina föräldrar och brorsbarn och åt lördagslunch och är alldeles säker på att jag plåtade min tallrik men det finns inget kort vare sig i kameran eller mobilen ( jag har numera en mobil med kamera och batteri som håller längre än ett halvt samtal) Vi åt alla lammytterfilé i serranoskinka med rotsaker, tomatsky och potatis. Förutom en barnmeny med det vanliga tråkiga kunde man få halva portioner av alla maträtter vilket vi gjorde till Hanna

Johan hade sin favoritdag då han fick lamm till lunch och kräftor till kvällen. Sen tittade vi på melodifestivalen, röstade på Frida och åt Alladin ( vem f-n har tagit bort den franska nougaten!!!!!?????? Tur man skall till Frankrike snart )

Etiketter: ,