lördag, februari 16, 2008

Fisk med örttäcke, nu med bild!

Fisken med wokade grönsaker, vad huset hade; morötter, broccoli, röd paprika och spenat.
För måååånga år sen arbetade jag i ett storkök en sommar där vi hade de mest roliga matsedlar, vi brukade skämta om att ekonomiföreståndaren hade slått upp en sida i kokboken och sen körde hon på den, ett tag var det stuvat på längden och tvären sen var det puddingar etc. Jag börjar känna mig lite så själv nu för det är stuvningar och för all del lite wokat för hela slanten. Idag har jag ätit lövbiff och wokade grönsaker; blomkål, orange paprika, morot och ekologiska haricots verts från Egypten ( var på "Morot och annat" härom dagen ).
När vi var på ekorundan i höstas testade vi hampafrön, nu hade de fått små påsar med smaksatta hampafrön som skulle ätas som snacks. Den med kaffesmak var godast men så var den bra söt också, det fanns med chili och några andra sorter. Kommer inte att bli en stor produkt i mitt hushåll.