onsdag, mars 05, 2008

Café Ceder (re)visited

Jag skrev om Café Ceder i ett tidigare inlägg och nu har jag varit där och ätit. Bildbeviset finns i min mobil och jag är fortfarande okunnig om hur jag skall få bilderna till datorn. Använd sladden som var med telefonen sade mina elever, men jag fick bara laddningssladd och en med hörlurar och antenn.
Egentligen så gör det inte så mycket i det här fallet för maten såg mycket märklig ut när den kom. Jag har nog aldrig sett en sådan uppläggning innan...
Man har ingen dagens utan har lite billigare pris på luncherna på sina tallrikar. Jag beställde en vegetarisk tallrik och fick 3 röror; hoummus, baba ganouch och tzatziki, dessutom fick jag vanlig sallad, en ansenlig mängd taboulle, klyftpotatis, några vinbladsdolmar och ett rejält varmt bröd + 4 små bitar färsk ananas som dekorerade varje hörn på tallriken. Bortsett från klyftpotatisen vill jag ge allt toppbetyg och då är jag bortskämd med den här typen av mat!
Taboullen var precis så sur som den skall vara och innehöll inga stjälkar ( vilket jag råkat ut för på andra ställen ) Det måste vara mängder av persilja som hackas i detta kök varje dag. tallriken kostade 59 på lunchen och 69 på kvällen. Väl värda pengar och hit kommer jag att gå tillbaka ofta!
Ligger på Östra Förstadsgatan. Gå från Värnhem mot Drottningtorget så ligger det strax på vänster sida.
På tal om Drottningtorget så har man möblerat om rejält på Intermezzo och börjat med restaurangstuk på maten. Jag såg menyn först efter att jag beställt och ätit min focaccia men nästa gång skall jag testa restaurangmenyn.
Att kunna ha stickkaféerna där är verkligen positivt!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

En till som gillar cafe ceder, trevligt :) Tänkte iaf bara berätta att jag bloggat om dem tidigare också.
http://www.saltpeppar.se/blog/?p=715

10:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home