torsdag, mars 27, 2008

Bröd i Reims och Köle

Vill du fotografera mig sade damen bakom disken och sken upp...-Nej jag vill fotografera brödet svarade jag och så skrattade vi bara. Sen köpte jag ett
"traditionelle" och fick det i ett papper med massa intressant info om bröd. Stället hette Dennis Gourdet och låg bakom stationen på vägen till supermarketarna

De här bilderna är från ett annat bageri mer centralt. Den vedeldade ugnen hade en rund platta inuti som bagaren snurrade på och ömsom lade in bröd eller plockade ut.
Jag köpte ett valnötsbröd och fick det skivat i tron att det var allt jag skulle ha. Gott! Men det valnötsbröd jag bakade till jul står sig väl i konkurrensen
När jag sedan kom hem till mamma och pappa för att fira påsk hade pappa bakat mitt favoritbröd; Jan Hedhs fruktbröd, jag brukar rosta det direkt från frysen och bara bre på bregott som här eller någon god ost på.

Etiketter: , ,