fredag, februari 15, 2008

Maqaneq

Inhandlade lite spännande kryddpåsar härom veckan. Testade en för kyckling till det indiska riset och den smakade inte mycket.
Idag hade jag tagit fram nötfärs och på påsen med Maqaneq som jag inte har en aning om vad det är stod det att 50 g var lagom till 1 kg färs så jag tog 3 msk vilket var ungefär halva påsen till mina 400 g nötfärs. Följde ett vanligt recept till köttfärslimpa och blev inte helt nöjd. Kryddblandningen innehåller i fallande skala ( osäker om det gäller även i Libanon ) Kryddpeppar, svartpeppar, kanel, spiskummin, ingefära, muskot, nejlika och vejksel ( ?) Borde vara gott, man tänker Marocko eller något liknande men det blev någon slags stickande pepparkaksjulig smak som jag inte kommer att upprepa. Dock kommer jag troligen även i framtiden att köpa konstiga kryddblandningar

Etiketter: