onsdag, december 26, 2007

Rödkålssallad med fetaost

Jag har gått igenom alla sidor jag i hastigt mod rivit ur tidningar för att lägga i högar på olika ställen, vem vet jag kanske hittar en fjärde hög innan dagen är slut...
Det här lät inte så illa som det blev....framför allt är färgen ruskig ( fast den matchar klövrarna på servisen...) Det skulle kunna serveras till Halloween men med tanke på att det handlar om godis så är det kanske dömt att misslyckas på förhand. Vid något tillfälle kanske jag skall göra om detta med savojkål. Det är egentligen inget FEL på smaken men man äter ju med ögat också

Feta och Rödkålssallad 8 p
1 kg rödkål, strimlad
4 dl turkisk yoghurt
4 msk riven pepparrot från tub, jag tog wasabi
1- 2 tsk salt
0,5 tsk vitpeppar
250 g fetaost, tärnad eller delad i bitar

Koka upp 4 liter vatten med 0,5 dl salt och sjud kålen 2- 3 minuter, slå av och spola kall med kallt vatten. Låt rinna av.
Blanda samman allt utom osten som tillsättes vid serveringen.

Etiketter: