lördag, november 03, 2007

Salt och Brygga ( igen ! )

Jag har haft mina brorsbarn hos mig några dagar. Min bror tyckte att de skulle bjuda mig på mat eller fika. Jag tyckte Salt och brygga var ett bra alternativ! Salladsbordet var lika underbart som alltid, tallriken ovan är utvald av en 9-åring ( som åt ytterligare en bit majs och en klyfta päron ) och tallriken nedan utvald av en 11- åring
Hoummusen fanns kvar vid måltidens slut.
Dagens rätt var lammgryta på lamm från Österlen, potatispuré, blomkål, rädisor och saltrostad mandel.
Jag bjöd på efterrätten som var en creme caramell med lite apelsin som inte föll småfolket i smaken men väl mig!
Hanna blev förtjust i de små handdukarna på toaletterna och Johan ifrågasatte om servitrisen hade för lite att göra när hon fyllde på våra vattenglas andra gången...
Efter att ha tagit varsin ( trodde jag! ) tändsticksask tog vi en promenad i Västra hamnen där man bara måste ta på alla blanka stenar...

Etiketter: ,