onsdag, november 14, 2007

Nya kokböcker

Jag har blivit med lite kokböcker på sista tiden... ...Vinterns söta ( systrarna Eisenman) innehåller massor med lockande recept, det gör även Ditt nya skafferi( Lisa Förare Winblad), den senare gör mig dessutom så glad att jag faktiskt bor i Malmö och har till gång till en massa ingredienser som tex inte finns i Årjäng...
Min kollega Inger och hennes man har målat om i köket och rensat bland kokböckerna och skulle slänga dessa + några till som inte kommit till detta goda kokbokshem. Jag skrek högt och fick allesammans. Blandad och rolig kompott. Tack Douglas!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Pia said...

Det goda extra är nog min favoritkokbok! Där finns många goda recept som vi har lagat!

10:48 em  
Blogger Karin said...

Jag blev glad när jag såg den för jag har lånat den vid några tillfällen. Den boken som heter Mat från hela världen och som gavs ut av Malmö invandrarförvaltning en gång i tiden är en riktig höjdare. Brukar finnas i antikvariaten och loppisarna med ojämna mellanrum

7:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home