söndag, november 04, 2007

Savojkålsdolmar

Jag fick ett savojkålshuvud med Mossagårdslådan i torsdags och bestämde mig för att göra nån lite italieninspirerad rätt som jag sett något liknande nån gång i något blad i en butik nära dig och som jag glömt namnet på... Eventuellt kommer det en bild på hela huvudet här: Jag tycker Savojkål ser så häftigt ut. Så här ser det ut några blad längre in:
och så här der det ut när de är tillagade:
Kort beskrivning:
Vanligt färsrecept, kryddat med basilika och gräslök, salt och peppar. Förvällda blad. Tomatsås på lök, vitlök, olivolja, passerade tomater, buljongtärning, mixerstav.
Låt de färdiga paketen sjuda i såsen tills de är klara, ca 20 minuter kanske...
Passar bättre att servera med klyftpotatis än pasta och broccoli kanske inte är den bästa grönsaken till, men jag får så fin broccoli i mina grönsakslådor nu och njuter av den till allt!

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger sara said...

hej, har du ngn mejl där jag kan nå dig? /sara

2:54 em  
Blogger Karin said...

kmantefors@spray.se

9:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home