onsdag, november 21, 2007

Irriterad kund

Härom veckan var jag på Coop Forum på Jägersro och skulle handla lite. Jag brukar inte handla här, gillar inte affären och framför allt inte kassaköerna som verkar vara ett medvetet val för att få folk att skaffa Shopexpress ( Vilket i sig är en jättebra uppfinning! )
Men nu skulle det handla om äpplen. Jag skulle ha svenska äpplen vilket man hade 2 sorter, Cox Orange och Ingrid Marie, mycket prydligt på skyltarna...jag tar mina Cox Orange och lägger dem på vågen, och nu finns det bara färgalternativ röda och gula, (det fanns säkert gröna också) Jag trycker på gul eftersom mina äpplen faktiskt är gula, men icke här, det blir fel, för att mina äpplen är faktiskt röda fast dem är gula för de är svenska.
Varför kan man inte kalla saker för sina rätta namn. Det måste vara enklare att trycka på en knapp där det står Cox Orange istället för att förstå att man skall trycka på rött äpple för ett gult äpple......speciellt när det finns en skylt över äpplena som talar om detta!
Sen såg jag att de hade påsar med Rödskaliga potatisar. Är färgen på potatisskalet viktigare än sorten, smaken och kokegenskaperna?

Jag har jättemycket att göra med jobbet just nu och lever på kokt broccoli, riven morot och omelett. Jag antar att ingen behöver receptet, men testa ändå att grovriva morot och äpple ( färg spelar ingen roll ) i propotionen 3 morötter och 1 äpple

Etiketter: , ,