fredag, september 28, 2007

Shopping på Möllan

Vi håller på och försöker dra igång löneöl på jobbet och det går trögt. Idag var vi 3 stycken och en av dem var då en väninna till mig som jag gett dispens och som tittade in mellan 2 tvättmaskiner. Efter ett antal öl sade min kollega att det vore mysigt att gå omkring i småaffärerna runt torget och jag var inte sen att övertala... Efter att ha tankat plånboken gick vi till Egeisk import och jag handlade:
Fetaost, äkta på fårmjölk
oliver, skrynkliga
Grissini, 2 sorter se bilden
Filodeg
Valnötter
Baklawa
Kollegan köpte dessutom av de inlagda grönsakerna.
Sen gick vi tvärs över gatan till Möllans ost:
Mörk choklad till halva priset. OK datumet närmar sig men det är ingen fara hemma hos mig...
Comté ost
Pecorinoost från Sardinien
Ingefärsost, färskost, inte alls dum!
Kusmi te prov påsar
Smör!!!

Sen gick vi in i en av de asiatiska affärerna:
Räkchips
Fryst bläckfisk
någon slags sesam och nötgodis kakor
Det är nu de börjar bli tungt! och kontrollen börja försvinna
Sen fortsätter vi till Teheran livs
Dadlar
Berberisbär
Säkert någonting mer
Nancybagaren:
Sesambröd
Valnötskaka
Torkade körsbär

Slutligen in på Westchark där kollegan köper några korvar

Undrar hur många kalorier räkchipsen innehåller? Kanske lika bra att inte veta

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vart ligger Egeisk import?

8:40 em  
Blogger Karin said...

Egeisk import ligger mitt emot Möllans ost och är inte så mycket större än kyldisken. Bra varor och trevligt folk!

6:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home