lördag, september 22, 2007

Granatäpple sorbet

Jag var sugen på glass idag och när jag plockade åt mig en vaniljglass fick jag syn på 2 sorbet nyheter från Sia nämligen blodapelsin och granatäpple. Eftersom vi är mitt inne i Ramadan tänkte jag vara lite mångkulturell och tog granatäpple. Det var nog inget bra val...färgen är häftigt rosa men smakar som om man gick och plockade alla röda lösgodissorter med tvivelaktiga fruktsmaker och gjorde sorbeten på detta.
Förutom att äta granatäpplefärskt kan man torka frukterna och ha som dekoration under vintern.
Jag måste nog erkänna att sättet jag fått i mig mest granatäpple är genom grenadine i Tequila sunrise...

Tequila sunrise

tequila i valfri mängd 2- 6 cl
apelsinjuice
grenadine

Slå tequila och apelsinjuice i ett glas med is, slå försiktigt lite grenadine ner iglaset och se hur soluppgången sprider sig.

Etiketter: ,