måndag, maj 28, 2007

Höganäskeramik

Jag har varit på en liten utflykt i söndags bla till Höganäs fabriksförsäljning och eftersom det verkar vara samma ägare till all porslinstillverkning nuför tiden så fanns här även andra märken. Marimekkoskålen som jag suktat länge efter fick jag betala 99 kronor för och då ingick en påse med "Sommarkolor" med bara naturliga smak och färgämnen.....


Jag köpte dessutom 2 fyrkantiga citrustallrikar, ordinarie fabrikspris var 109 kronor och nu var det dessutom 20 % på collection. 2:a sortering men jag kan inte se varför. Dessutom köpte jag en pizzatallrik i cirrus som jag har ställt mina oljor och andra flaskor på. Jag hade en bricka innan som jag inte tyckte var snygg men nu är jag nöjd.

Jag tycker det är lättare att hålla rent med hjälp av brickan eller numera tallriken.

I samma byggnad som keramiken finns även Stenströms där man kan köpa skjortor, vilket jag vet att min pappa har gjort, det finns även en Kosta Boda butik och en skoaffär och nåt mer tror jag.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Anne said...

Oh, jättefin färg på skålen! Och vilket bra pris :)

9:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home