söndag, maj 20, 2007

Receptregister

Jag har gjort ett receptregister, det är precis klart och jag kommer att ändra rubrikerna lite. Vad har jag lärt mig av detta?

Jag har inte ätit Pad Thai på ett helt år

Ni har inte fått chansen att baka pappas valnötsbröd, och nu får ni vänta till jul i år istället

Jag snålade på basilikaglassreceptet förra året, detta skall åtgärdas snarast

Jag har missat Barbros kalla sås och pepparkakor ( Barbro är i detta fallet min brors svärmor ) och julgodiset med nougat och strimlade mandlar som också kommer från henne. Mammas ( hon heter också Barbro ) recept på gurkinläggningar, fisken med två såser som man blandar och Valhallasåsen som är så god till stekt lax.

Jag har nog ätit alldeles för mycket kakor men mer fisk än jag trodde och helt kött var nog som väntat ingen stor produkt och alla färsbiffarna hoppade jag nog över ( för det ÄR en stor produkt i mitt kök!)

Tira mi sú !!!! Min är bättre än Paulo Robertos!

I veckan är det ett år sen jag började den här bloggen. Ser fram emot ytterligare ett roligt år med det jag uppenbarligen missade i år

2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Vilket jobb du lagt ner! Wow!

10:41 fm  
Blogger Viktoria said...

Så bra, Karin! Jag skulle också behöva göra ett register.

(Skrev direkt av honungs- och timjankakereceptet som jag tänkt på men inte hittat.)

9:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home