torsdag, mars 29, 2007

Ekolåda igen!

Jag måste variera rubrikerna. Idag var jag och hämtade min singellåda igen, denna gången fick jag de fantastiska äpplena som jag nu vet heter Florina och kommer från Italien. Jag har dessutom provat deras ostlåda men det känns inte så angeläget att göra igen, jag fick en bit parmesan, tärnad fetaost på komjölk och en bit Samsoe som var underbart god, men här känner jag att jag kan köpa ost i vanliga affären enkelt och bli nöjd men när det gäller grönsakerna och frukten så förutom att de är goda så känns det som om jag får dem väldigt nyskördade för jag upplever att de tål att förvaras längre än om jag köper "vanliga" produkter i affären och räknar jag ned ICAs priser så tycker jag inte det är nån skillnad på priset heller. Jag tänker dessutom på ett annat sätt när det gäller mat typ "om jag får fänkål så skall jag göra Yannis pastasås med fänkål och bläckfisk och när jag får bananer så skall jag baka brasiliansk banan och kaffekaka! " Dessutom slänger jag inte några grönsaker längre!!!!!
Idag har jag gjort en slags rotsaksgratin på rivna rotsaker som jag skall blogga om senare.
Jag vet att det låter knepigt men jag blir glad när jag tittar på in tallrik och ser att den består av nästan uteslutande ekologiskt odlade och rättvisemärkta produkter.
Jag har dessutom fått 25 brochyrer som jag skall dela ut till kollegor.
Förutom äpplena fick jag idag apelsin, päron, rödlök, alfaalfa groddar, gurka och tomater.
Ronnebygatans ekologiska livs där jag hämtar mina lådor säljer dessutom Green and Blacks choklad...

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vad jag önskar att jag också kunde bestaälla sådana lådor. En av de (få) nackdelarna att bo på landet. Låter så gott, det är ju så lätt att det blir samma,samma hela tiden

10:47 em  
Blogger Karin said...

Jag vet inte var du bor, men de levererar i hela Skåne, även på landet, är man 7 stycken så kan man få ett eget utlämningsställe

8:16 em  
Anonymous Anonym said...

Jag bor i Höga Kusten 9 mil norr om sundsvall, det har inte kommit hit än, vad jag vet. Men snart, snart hoppas jag...

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home