torsdag, december 21, 2006

Kaklisa

På loppis i lördags köpte jag en Kaklisa. Det är en slags behändig maskin som "spritsar" kakor i olika former. Den skulle enligt den medföljande foldern underlätta för husmodern. Min såg ut att vara helt oanvänd och efter att ha testat att göra chokladkakor enligt medföljande receptfolder gav jag upp och rullade rullar som jag sen rullade i pärlsocker och skar. Nu vet jag varför apparaten kostade bara 11 kronor. Men jag skall testa igen. Skam den som ger sig. Det är bara så tråkigt att grädda småkakor och efter att ha läst Gittos post om kakbak inser jag att det behövs mer alkohol, så nu skall jag dricka lite glögg till. Jag bloggade tidigare om min hemgjorda glögg, den som var från Elle a la carte. Efter att ha mognat så smakar den nu utsökt och det syns inte att jag använde blå curaco som citruslikör.
Imorgon skall jag ut och äta sushi till lunch, sen börjar julköret...

Etiketter: