söndag, oktober 29, 2006

Halloween

Jag är inte mycket för av köpmännen importerade högtider men jag gillar pumpor. Jag var i USA för 2 år sedan ungefär vid denna tiden, min kompis syster som vi bodde hos hade köpt en hel låda små pumpor väldigt billigt och lagt små arrangemang både ute och inne. Detta är prydnadspumpor och jag blev glad när jag hittade dem för några veckor sen i Kivik.
Jag gillar pumpapaj också och skall försöka hitta mina två halloween kökshanddukar som jag köpte. Jag har dessutom en liten häxa och ett litet spöke som jag fått av mina brorsbarn när jag sytt dräkter till dem.
Vi var nere i Greenwitch village (stavning dagen till ära ) och tittade på Halloweenparaden eller rättare sagt försökte se något, det var en massa folk som var utklädda men själva paraden var uppbyggda jättedjur och annat som manövrerades av folk under ( antar jag )
Den roligaste utklädningen stod nog två killar för som hade svept in sig i otaliga meter plastfolie ( färgad plastfolie är för övrigt en kul souvenir att köpa med sig hem! )

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Lena said...

Jag älskar också pumpor, de har sån härlig färg och mysig form.

9:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home