fredag, september 29, 2006

Amelie från Montmartre



Jag var på fortbildning i kreativ matlagning på högskolan i Kristianstad igår och tog en mängd kort bla ner i kantinen med röda linser, då kom jag att tänka på en av mina favoritfilmer där Amelie älskade känslan av att stoppa ner handen i säcken med linser hos grönsakshandlaren.

Jag var i Paris för knappt ett år sedan och hade ett litet rum i närheten av Montmartre högt upp och kunde titta ut över takåsarna, jag kände mig nästan som Amelie fast lite mindre rosa.

3 Comments:

Blogger Martin said...

jag har funderat på att ta någon av deras kurser, är det något du kan rekomendera, den kursen du läser?

9:54 em  
Blogger Lisa said...

Träffade du min kompis Malin där?

11:08 em  
Blogger Karin said...

Från Kristianstad träffade jag bara Hanna och Johanna, i övrigt är jag osäker på namnen

8:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home