lördag, september 23, 2006

Shoppingrunda

Jag har varit på stan för en fönstershoppingrunda, det är lön på torsdag. Jag skulle leta efter glas till min mamma som fyller år och har önskat sig vardagsglas. Hon är hjärtligt trött på den sort hon har, ni känner säkert igen duralex med 4 löv som står på högkant! pappa tycker att de duger bra så jag har lovat att fixa saken.
Baltzarsgatan i Malmö är en riktigt bra shoppinggata, där finns Verner och Verner, Charlotte Trend, en porslinsaffär med Höganäs- Ittala mm och även Oil and Vinegar som jag bloggat om tidigare och som jag fortfarande inte förstår varför de existerar. På porslinsaffären hittade jag riktigt snygga Ittala glas, lite randiga som kommer att bli bra.
Vill man shoppa kläder och skor är detta en bra gata också, dessutom runt hörnet på Kalendegatan ligger stans finaste tygaffär som även har gourmégarn och tvärs emot ligger en chokladaffär, vilket kan vara bra att veta då man på Charlotte Trend kan köpa en egen chokladfontain för 600 kronor tror jag, jag tror också att man skall försöka dölja dess bas på något vis för den var inte vacker. Nu har jag sån tur att min tandläkare finns ovanpå chokladaffären så jag behöver inte ens tänka tanken att köpa vare sig fontainer eller choklad.