onsdag, maj 24, 2006

Välkommen in i mitt kök

Jag har alltid varit intresserad av mat och matlagning, har haft förmånen att växa upp i ett hem där det alltid lagats mat, både hemma i köket och på campingsemestrar runt om i Europa.
Jag är Hem och konsumentkunskapslärare och har som sådan förmånen att arbeta med elever från hela världen som lär mig massor om hur maträtter skall smaka på riktigt och hur och när man äter dem.
Mitt egna matlagande har legat nere ett tag pga av att jag förlorade luktsinnet för 5 veckor sedan. Det håller nu på att komma tillbaka och jag känner för att komma igång i köket igen.
Tanken på att sommaren står för dörren gör det extra stimulerande! Tanken på att det är lönedag på fredag är också stimulerande!
Idag har jag ätit omelett, jag köper helt fantastiska ägg från en kollega och jag gillar att göra grönsaksomeletter på sommaren, där jag fräser grönsaker, slår över uppvispade ägg och toppar med parmesanost, idag blev det mozzarella, härligt segt och trådig.

3 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Tack för snigelrecept/beredning. Få se nu om jag vågar samla in dem och göra som du skriver. =)
Hoppas du får luktsinnet tillbaka för det låter tufft att inte kunna dra in dofterna utav den mat man lagar.

1:52 em  
Blogger Frida said...

Hej, kul med en till matbloggare! Härliga Naxos-minnen du hade. Nästa gång vi åker till Italien blir det nog en mindre glamorös resa med boende med kök, så vi kan testa att laga till alla goda ingredienser själva.

12:30 fm  
Blogger Karin said...

s

8:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home