tisdag, oktober 25, 2011

Starbucks...the original


Har jag förstått det hela rätt så är det inte första läget för Starbucks utan man flyttade första caféet hit. Skylten är lite annorlunda, läget är vid Pike Place Market, officiellt hör det till PPM men tillsammans med en mängd andra affärer skulle jag vilja säga att den ligger bredvid.

Man har lite andra souvenirer annars är kaffet detsamma, logistiken fungerar så att till höger är kassorna, där beställer du ditt kaffe, muggen kastas sen över till kaffemaskinen till vänster som såsmåningom ger dig det du vill ha, en sak som är skillnad mellan alla kaféer som jag var på var att de aldrig tog betalt för extra shot, det som kostar en femma extra här hemma. Jag undviker Starbucks dels därför att det finns så många andra trevliga ställen att fika på där dessutom kaffet och inte minst mackor och kakor är så mycket bättre, när man dessutom visar kaloriinnehållet i kakorna så är det ännu lättare att avstå. Sista dagen bestämde jag mig för att testa frappuccino som man hört så mycket om...och gott var det och ingen kalorimängd fanns angiven...

Det här är Thai ice tea som fanns på alla thairestauranger och som jag bara smakade eftersom jag koncentrerade mig på öl. Vad jag förstått skall det vara kallt the med kondencerad mjölk i, enligt mina vänner som drack det tog det eftektivt bort hettan från maten, smakar sötsliskigt men gott