torsdag, oktober 14, 2010

Själv är bäste dräng


Jag gillar verkligen hamburgare och hade sett fram emot att äta på som heter någonting...2000 och som ligger på Bergsgatan i Malmö. Jag beställde en med bacon och stekt ägg och fick en uppenbarligen uppvärmd burgare, men inte bara det även det stekta ägget var uppvärmt. Mycket dåligt med tanke på att man har en sak på menyn även om man kan få fisk, veggo och lammburgare också, senare har jag förstått att det inte är något höjdareställe.
Danskarna däremot kan sin hakkeböf och häromveckan läste jag i Sydsvenskan om ett ställe i Köpenhamn som också bara serverade hamburgare och allt var hemgjort, brödet, ketchupen osv, nu skall jag bara hitta adressen....
På tal om Bergsgatan så håller man på och arbetar med gatan där precis som på en mängd andra ställen i Malmö....så efter att ha varit på stan sneddade jag på ett ställe där jag inte brukar snedda och hamnar på trädrännan i mitten och upptäcker massor av hasselnötter på marken, så om inte nån spelat mig ett spratt så finns det möjlighet att skörda nötter mitt inne i Malmö...om man inte är rädd för avgaser vill säga...

1 Comments:

Anonymous Helena Ljunggren said...

Den burgaren gick inte av för hackor :)

9:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home