söndag, september 12, 2010

Pasta med Paulo

Paolo Roberto har kommit med en ny kokbok om snabbmat och det har kommit små recept i flera tidningar och på tasteline, jag testade två från Lantliv Mat och Vin.
Den första var en kycklingpasta med svamp och tomater

Skulle enligt receptet vara "många olika smaker i en skön mix" Nu tyckte jag inte det smakade något speciellt förrän sista matlådan då jag lade ner en rest fetaost i den och faktiskt fick chilin i minnen med sista tuggan.
Den andra jag teswtade var Pasta med het salami och den gillade jag skarpt, dessutom var den lätt att fixa för en portion


Pasta med het salami 1 p
125 g pasta eller vad du anser vara en portion
50 g salami, jag tog en choritzovariant
1 msk olivolja
1 shalottenlök
lite vilök, riven, hackad, pressad...
3 msk vitt vin
1 msk pinjenötter
60g körsbärstomater i halvor
rucola, 1 näve eller efter smak

Koka pastan al dente
Tärna salamin
Hacka löken och fräs den i oljan tillsammans med vitlöken, häl på vinet och låt det koka in någon minut, tillsätt salamin och pinjenötterna och fräs vidare, tomater fräses med ytterligare 2 minuter och tillsätt sedan rucolan som bara skall bli varm, smaka av med salt och peppar och blanda med pasta. Hyvla parmesan över. Pronto!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

välkommen tillbaks!

10:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home