måndag, oktober 18, 2010

GOOH

Jag har ätit en del färdigmat sista tiden och igår kände jag inte för att laga mat eftersom jag helst av allt bara ville sy. På ICA hittade jag lammfärsbiffar i currysås med dinkel som ursprungligen skulle komma från något gästspel på Operakällaren i slutet av 60 talet och vi talar om receptet...Det som är lite kul är att det finns en slags inbyggd färdigsignal i lådan när maten är klar, jag fick plussa på lite tid i min mikro men till slut kom det en dov signal innifrån.
Två små lammfärsbiffar, lite grönsaker och en rejäl portion dinkel i en currysås som jag tyckte saknade...curry...Konsistenserna var helt OK, men jag hade nog föredragit dinkeln separat och inte i såsen. När jag ätit upp lådan slår det mig att det är något mer som saknas...den där smaken som går igen i all storköksmat vad det nu är för något finns inte här. Heja!