torsdag, oktober 28, 2010

Ceasarsallad

Jag är tokig i Ceasarsallad!
I somras åt jag en bra god på Leias cafe i Uddevalla och i Malmö erbjuder Red Fellas Salladbar en bra variant med wasabi i dressingen. Fast oftast gör jag den själv hemma och har hittat en färdig dressing som jag tycker är bra. Den heter Ken´s och jag har köpt den på ICA Maxi i Västra hamnen.
Ceasardressing skall innehålla sardeller och parmesanost och vara gjord på romansallad och ha krutonger och riven parmesan, ingen kyckling och inga tomater...fast jag tycker inget av dessa två skämmer ut salladen, däremot tycker jag varianterna med räkor och rökt lax inte tillfört salladen något!
När jag beställer salladen ute frågar jag alltid vad salladen innehåller, det finns skäl till det...och oftast ser tjejen bakom disken lite misstänksam ut.
Det värsta jag varit med om i ceasarväg var den påse som fanns bland salladsbladen i affären, innehöll en blandning av isbergssallad och romansallad ( enligt uppgift) en dressing som var vinägerstinn, en liten påse torra brödbitar och en ännu mindre påse smulad parmesan med annorlunda stavning...Usch!

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Älskar också ceasarsallad och den var ju ursprungligen utan kyckling fisk etc. Endast romansallad, dressing med sardell och brödkrutonnger. Gott!

10:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home