lördag, december 01, 2007

Vid ån

Jag har tillbringat eftermiddagen stickandes och drickandes afternoontea i Furulund på Vid ån Varma scones, helt fantastisk morotskaka, småkakor, chokladmuffins som är så goda med vispad grädde...Allting är hembakat och smakar som det!
Udda möblemang och ägarinnan som värdshusvärdinnan på "Glada ankan" när hon serverar ärtsoppa på nedre botten.
Det finns en lite presentbod och dessutom säljer hon ylletyger, hon är något av en expert på medeltidskläder. Brukar du åka på medeltidsveckan i Visby har du säkert träffat henne.
fikon och mandelmassa, konjak och chokladdopp. Slank ner på slutet och är trot eller ej fortfarande oöppnad

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger lina said...

Vad mysigt det låter! Och vilka godsaker sen...

8:17 em  
Blogger Emma said...

Kul med afternoon tea, visste inte att det fanns sådana ställen. Ja förutom Grand i stockholm då, med det är inte riktigt samma sak.

Det här påminner mig om ett julbord jag var på för några år sedan. Det var väldigt mysigt, och lite "gammaldags" personalen var utklädda och maten bestod bara av några få rätter, men det kändes inte alls för lite.

9:59 fm  
Blogger Pia said...

Hej Karin, Tak for sidst, det var HYGGELIGT at träffe dig og de andre. Vil du sende det billede, som Eva tog til mig på min mail: pia @provide.dk, så er du SØD :-)
Mange hilsener
PiaT-Malmö

10:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home