lördag, december 01, 2007

Mosaik

Det känns som om jag tillbringat väldigt mycket tid på Mosaik på sista tiden. Mosaik ligger på Stortorget och serverar tapas, meze, antipasti, eller vad det kallas för runt medelhavet. Man beställer hur många man vill, de skall kosta från 25 kronor men jag vet inte vad den innehåller för något. Man har afterwork priser på dryck till klockan 7 på vardagar, gäller dock inte på ovanvåningen. Kronärtskockssallad
Bondomelett
Lantpaté
och ankbröst med rostad paprika och balsamicosås ( påbörjad )

Alla var inte mina men alla åt kronärtskockssalladen igår.
De har även efterrätts assietter, glassbakelsen med limoncello och ananassalsa med mynta kan rekommenderas.
Uteservering på sommaren. Gott kaffe.
Skulle vinna på annat bröd och att "mjuka upp" den något strama personalen.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Emma said...

mmm, jag skulle vilja testa kronärtskockssalladen, den såg god ut. Jag åt själv tapas för första gången för några veckor sedan.Väldigt gott, och perfekt för sådana som mig som inte kan bestämma vad jag ska välja!

9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home