torsdag, december 06, 2007

Blodpudding

Jag gillar blodpudding! Men jag vill ha den med rårörd lingonsylt (inget bacon, inga stekta äppelskivor eller äppelsalsa ) eller möjligen som här med vad jag kallar skolmatssallad ( vitkål, rivet äpple och lingonsylt) , När man åt i skolmatsalar hatade man den men nu är den god, det beror nog på lingonen. När jag bodde i studentkorridor hade jag en granne från Uruguay som åt enorma mängder blodpudding...med senap!
Blodpudding var en av de saker jag saknade när jag var au pair och jag kommer ihåg att precis innan jag skulle åka hem pratade jag med någon av mina föräldrar i telefonen och blev tillfrågad vad jag önskade att äta när jag kom hem.
- Blodpudding svarade jag och det blev alldeles tyst i telefonen varpå jag hör:
- Kan vi inte grilla något?

Etiketter: