fredag, augusti 17, 2007

Det händer i Malmö

Malmöfestivalen har börjat, massor med musik, kultur, mat och prånglande av diverse varor. Jag är inte mycket för att stå och äta i något hörn och samtidigt försöka balansera drickan, men stans restauranger och kaféer är öppna som vanligt! Moules Frites på La Couronne är såå gott!
Nästa lördag är det premiär för bondens marknad på Drottningtorget, nu längtar jag efter Boels blå, färsk honung, bröd, äpplen, nya prydnadspumpor, tomater från Orelund som jag faktiskt hittade på ICA Maxi häromveckan. Bilden visar Klagshamnstomater, odlade i växthus uppvärmda med spillvärme nånstansifrån...som vanligt är jag alltid lika tydlig i min information! Goda var de i alla fall!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad bra att du påminner mig om Bondens marknad. Tack :)

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home