lördag, augusti 25, 2007

Bondens marknad

En bild, sen sade batteriet ifrån. Tog en tur på Drottningtorget idag och de flesta handlarna från förra året var där , en ny som sålde ost och en ny med tomater, vad jag kommer ihåg.
Jag köpte ölkorvar från Lillehems utegrisar ( de som är som att gå in i en ladugårdsvägg...) äpplen; Discovery + 2 Aroma som jag skall ge bort till en kollega, grönkål, portlak, vitkål, krikon, squash, både gul och grön och tomater.
Det fanns dessutom, hjort, tupp, struts, Boels blå ( min favvoost!), honung, spettkaka, potatis, ägg. Den nya tomathandlaren hade en mängd sorter, vilket jag tycker är positivt för om det är något man skall klaga på så är det att mångfalden kunde kanske varit lite större. Nu var det första gången för säsongen så det kanske kommer.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Viktoria said...

Ah, du köpte portlak där! Det måste jag också titta efter (fast inte nu på lördag). Vad gör du med den?

11:05 fm  
Blogger Karin said...

Jag åt den som den var, har ätit mycket tomater till maten och har då ätit lite portlak också
Köpte den av Agriborg, står längst upp bredvid sillen.
Jag skall inte dit i helgen heller, däremot skall jag åka ekorunda!

7:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home