fredag, augusti 17, 2007

Blomkål med curry och senap

När jag är i Danmark brukar jag köpa danska Femina och där hittade jag förra sommaren ( tror jag) receptet på denna rätt. Den serverades i tidningen tillsammans med grillat lamm, själv åt jag den som den var och andra gången med korv. Jag kan tänka mig fläskkött också men lamm känns fel för mig! Dessutom ser jag ingen funktion för hasselnötterna, kanske hade det varit godare med pumpakärnor ( jag är inne i en period där allting är godare med pumpakärnor...)
Detta blir ett ungefärligt recept:

blomkål i buketter, gör de gärna mindre än på bilden
smör/olja till stekning
curry
fransk senap kanske 0,5 msk/ person
1 näve rucola
lite rostade hasselnötter

Fräs blomkålen nästan mjuk, fräs med curryn och vänd alltsammans med senap. Blanda med rucola, salta och peppra och strö rostade hasselnötter över

Etiketter: