måndag, maj 14, 2007

Skafferirensning- och kyl- och frys

Jag har mattorka här, försöker äta lite ur förråden, nu är det inte nån stor uppoffring då det finns mycket smått och gott att plocka av. Har tagit en provprenumeration på Laga Lätt men senaste nummret gav mig inte nån inspiration heller, och det jag lagat därifrån tidigare har inte varit några höjdare heller. Åh vad jag saknar Gott och Grönt!!
Idag tog jag fram nötfärs från frysen och gjorde köttbullar. ( den ser välstekt ut på bilden men den ljuger lite) Nu funderar jag om jag inte är sugen på Biff Lindström...Jag har 400 g kvar. påsen ligger bredvid glassmaskinsblocket som jag inte vet när jag använde sist, men som väntar att jag skall ta promenaden förbi Stadsträdgården för att köpa rabarber och göra rabarbersorbet.
På samma hylla låg två burkar med okänt innehåll, håller på och tinar den ena, förhoppningsvis går det att äta
Kristi flygare ger mig lite extra ledigt nu och det känns som om det vore tid för att strukturera upp lite matlådor. Efter att ha tittat på matlådebloggen med länk från braxonfood inser jag att jag har ett stort behov av att köpa lite roliga plastlådor,men det får nog bli ett litet höst- back-to-school- projekt.
Dessutom är jag vansinnigt trött på fläkten som skall gå så mycket som möjligt, den ger mig å andra sidan ursäkter att ta stickningen och åka till EH och ta en fika.

Etiketter: ,