onsdag, mars 07, 2007

När Harry mötte Sally

Detta är en av mina favoritfilmer och jag tror jag kan hela dialogen utantill. Jag är väldigt glad över att Sally ( Meg Ryan ) och jag har något gemensamt, jag önskar det vore smilgroparna men det är att vi föredrar att ha saker vid sidan om...
I en scen i filmen säger Harry ( Billy Crystal) att man skall läsa dödsannonserna för att ta reda på var det finns lediga lägenheter någonstans.
Detta slår mig ibland när jag läser familjesidorna. För inte alls länge sen var det en man som fyllde, låt oss säga 40 år. I alla fall höll han på med ett projekt att öppna ett rättvisemärkt café i Malmö. Det fanns redan ett i Uppsala och idag när jag fick nåt lokal tidningshistoria så fanns det mer info.
Barista Fair Trade Coffee heter caféet och skall öppna på Södra Förstadsgatan 24 och gatan går från Gustav till Triangelen som gågata och fortsätter förbi triangelen mot Södervärn och jag är osäker på var nr 24 befinner sig. Jag måste ha anvisningar typ "bredvid den och den tygaffären" eller liknande.
Varje coffeshop sponsrar skolmat till en skolklass i Etiopien!
Sen står det att det är stans första rättvisemärkta kafé men det tror jag inte stämmer, jag har för mig att kaféet som ligger i en av museets byggnader är rättvisemärkt men det är ju å andra sidan inte en coffeeshop....

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Martin said...

Det är Coffehouse by George som byggs om till rättvisemärkt kafé istället.

10:19 em  
Blogger Karin said...

Då kan vi placera det på gågatan!

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home