lördag, december 16, 2006

Lägesrapport

Det händer saker i mitt kök även om inte diskning är en av dem. Tex så har jag bakat honung och timjankakorna med rivet apelsinskal, citronhonung och 1 msk finhackad färsk rosmarin ( finns fortfarande på balkongen! )
Jag har insett att det finns små krogar i Malmö som fortfarande serverar Black and White och andra rätter som jag inte trodde existerade längre. Jag var bjuden på Broderstugan i veckan ( Jag har alltid gillat namnet eftersom jag trott att den hette Brodérstugan ) De hade även plankstek, vilken jag faktiskt skulle kunna tänka mig att äta eftersom köttet låg på en grönsaksbädd och b-såsen i en skål.
Jag går aldrig på denna typ av krogar utan det blir alltid mera etniskt.
Men jag gillar ställen där det samsas arbetsgäng, stammisar som tar en öl och barnfamiljer.
W-O seger i Cyberkocken känns lite snopet, men denna gång äter jag gärna resterna i frysen, nötjärnet skall jag sätta fart på igen för det var en rolig pryl. Nu har jag börjat fundera om man skulle kunna baka en slags chokladpaj och smula ädelost innan man häller i fyllningen.
Idag tänkte jag göra grönkålspaj. Jag gillar verkligen grönkål ( långkål mmm)
Vi hade mångkulturell mat igår och en av tjejerna friterade klenäter så nu är jag lite sugen på att göra det. Dessutom skall jag rida idag och kolla in loppisar så vi får se vad som hinns med.
Jag har dessutom sett Bondfilmen och som Bondfilm tyckte jag den var bra men lite onödigt realistiskt våld och lite väl mycket våld och så fattar jag inte varför de skulle upp i kranarna i början... Jag är uppvuxen med Roger Moore som klippte till skurkarna, reste sig och slog lite damm från kostymen och gick vidare. Numera blöder Bond!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg Bond filmen igår och håller med dig om att det är mycket mera brutalt våld, men vad han var snygg att se på...=)

3:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home