tisdag, september 19, 2006

Good old american traditions

Att amerikans mat kan vara lite märklig ibland har vi väl alla stött på, för några år sedan fann jag i Country Living ( som jag bloggat om tidigare ) ett recept på Pickled watermelon rind, jag har senare funnit ett recept i Sheila Lukins USA kokboken, men i CL hade matredaktören fått fnatt för istället för att skära bitar av skalet hade man tagit ut små figurer med olika mått, och givetvis var jag tvungen att prova. Man skulle skära bort det yttersta gröna på skalet och låta lite rött fruktkött vara kvar. Vattenmelonskal är mycket hårt! Min vattenmelon hade dessutom väldigt tjockt skal också och eftersom det var så hårt i kanten så tänkte jag att jag måste nog skära bort lite till för annars så kokar det mjukt ojämnt. Det är i det här läget som kortet är taget. vattenmelon kokar sönder väldigt fort, och långt innan kryddor, socker och vinäger tillsats.
Jag får njuta av mammas gurkor istället!