torsdag, mars 03, 2011

Sista måltiden


Jag har ätit många gamla favoriter på sista tiden; coleslaw, hamburgare, rökt lax, äggsallad och idag toppade jag med denna gamla Nigellahöjdare Stekt lax med bacon och mosade ärtor.
Steka lax och bacon behöver jag nog inte förklara hur man gör, de mosade ärtorna görs genom att koka dem i saltat vatten, mosa lätt med turkisk yoghurt, smaka av med salt och citron. Det gör sig inte så bra på en blå och vit tallrik men väl i gommen.
I dag har jag fått en piccline insatt och imorgon börjar jag med cellgifter. Bröstcancer är en lömsk sjukdom som dock i de flesta fall är botbar, det är lite taskig behandling bara...och man vet inte hur man reagerar på den. En sak är säker; ju fortare den kommer igång desto fortare är den över och livet kan gå vidare.
Bröstcancer upptäcks i mycket tidigt stadium genom mammografi. Denna hälsoundersökning skall man kallas till från 40 år i de flesta (?) landsting. Gör mig en tjänst att kolla upp hur det ligger till i ditt landsting och är du bara en dag över gränsen så ring och boka tid själv!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Vad tråkigt att höra att du är sjuk.
Önskar dig styrka och krafter för att orka med den jobbiga behandlingen. Men frisk ska du ju bli! Tack också för påminnelsen, kontroller är sådant man tenderar att "glömma".
Allt väl i framtiden önskar jag Dig!

1:57 em  
Blogger Viktoria said...

Å, hoppas du blir av med det otäcka. Och att du mår hyfsat under tiden. Ska tänka på dej lite extra!

5:43 em  
Anonymous Anonym said...

tänker på dig!
kramar, Vickan

10:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home