lördag, juni 02, 2007

Pasta med zucchini och grillad paprika

Egentligen är detta bara en variant på temat "ta vad du har och blanda med pasta" men denna gång hade jag köpt grillade paprikor på burk ( Fontana ), en produkt som jag tyckte var bra och behändig i köket och som jag kan tänka mig att använda mycket nu i sommar. Det är en hög burk med rejäla hela paprikor i.
Det viktiga när man gör pastarätter på det här viset är att ha en bra parmesanost, jag brukar köpa konsums ekologiska, otrendigt men gott!

Pasta med zucchini och grillad paprika

1 liten zucchini i skivor
lite olivolja
1,5 grillad paprika
lite oliver, jag gillar russinoliver
75 g fullkornspasta, kokt al dente

Stek zucchinin i olivoljan, tillsätt allt utom pastan och låt det blir varmt, salta och peppra. Rör ner pastan och riv parmesan över
Tallriken är en av mina nya fyrkantiga citrusgula Höganästallrikar. Mm I like!

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger Sara said...

Vad är russin oliver ? Aldrig hört talas om :)

11:40 fm  
Blogger Karin said...

Det är små skrynkliga oliver, troligen torkade innan de är inlagda och de har säkert ett annat namn också

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home