måndag, maj 14, 2007

Balkongodling

Härom söndagen kände jag att nu var det dags, for iväg till Plantaget som är en växtaffär här i Malmö och som jag bestämde mig för att inte handla på fler gånger redan förra året, men nu stod jag där med lite halvvissna plantor, strul i kassan och allt annat elände. Men hem kom jag såsmåningom och eftersom jag insåg att min rosmarin trots allt inte överlevt investerade jag i en stor i år ( den är undantaget för kvaliten på grejorna där ute) Anledningen att lavendelkrukan ligger ner är att jag kletat silikon i botten på den för att inte grannen skall få vattnat via mig, han kanske inte blir så glad då??....
Nu behöver jag lite jord till. Nedre bilden har jag tagit för att visa den lilla persiljeplantan som jag bloggade om tidigare, den har verkligen kommit igång

Myntan ser dock bedrövlig ut, men det beror nog på vattnerskan!Jag köpte en äppelmynta så nu har jag "vanlig" mynta och dessutom ananasmynta. Timjanen och franska dragonen hade dött så de är ersatta. En eller två örtkryddor till sen får jag ge mig. Brukar dessutom ha en
pensépelargon, jag är inte säker den får plats i år, tanken är ju att JAG skall få plats på balkongen också...

Golvet ser dessutom bedrövligt ut, slängde ut den gamla gröna mattan som var lappad och full av brännmärken från cigaretter och jag vet inte riktigt vad jag skall ha där ute. Är det nån som har förslag, tipsa gärna. Skulle också vilja ha tips på om nån har sett nån bild med turkosa väggar eller känner nån som har det. Funderar på det till mitt vardagsrum, men det är viktigt att det blir rätt nyans

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Martin said...

Kul att plantagen har örter. Jag har de alldeles nära mig men har aldrig tagit mig dit, utan cyklat långa vägen till Tirups örtagård, som jag i och för sig är trevligare än stora komersiella (?) Plantagen, men närheten är ju bra.

9:25 em  
Blogger Karin said...

Jag tror du gjorde rätt som cylade till Tirup. Själv är jag dessutom intresserade av deras kakor.
Även de risiga plantorna har tagir sig nu

6:06 em  
Blogger Martin said...

Jo, de har väldigt trevlig miljö där ute så det är nästan värt cykelturen.

Jag läste föresten ditt inlägg om frukostflingorna, det är mitt jobb, så jag sa till han som har hand om beställningarna av de paketen så nu hoppas jag inte de ska ta slut :-)

9:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home