onsdag, maj 23, 2012

Hemgjord Granola

Jag gillar att fika på Melvins i Slottsstaden, nu bor jag inte så nära så det blir inte så ofta och när det blir så är det i kombination med en cykeltur. Förutom att man kan få en STOR cappuccino som är väldigt god finns det en mängd tidningar att bläddra i. Härom dagen hittade jag detta recept i en av dem
Jag hade en påse musli hemma som jag inte gillade så jag tog den, blandade 1,5 dl honung med 0,5 dl vatten i en stor bunke, sen tog jag ca 700 g musli, nästa gång skall jag ta en sort som inte innehåller russin, blandade ner det, rostade i 200 graders ugn på en plåt i 25 minuter och rörde om några gånger under tiden.
Granolan blir inte alls så söt som fabrikstillverkad typ Start

3 Comments:

Anonymous Hittarecept said...

Hej!

Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på Hittarecept.se: http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

Med vänliga hälsningar,

Ann-Sofi
http://www.hittarecept.se/

12:48 em  
Blogger Viktoria said...

Du Karin, ditt Anthropologie-tips gick hem stort! Jag köpte fina kläder där, men det fanns ju fantastiska köksgrejer också, bland annat tallrikar som var de vackraste jag sett.

Såg i nån Lonely Planet-bok om Chicago att de beskrev Anthropologie som en livsstilsaffär för kvinnor 30+, och där passar man ju in, med råge till och med...

Hoppas du mår bra.
/ Viktoria

6:51 em  
Anonymous Anne said...

Uhmmm - hemgjord granola er bare mange gange bedre end den fabrikslavede. Ser virkeligt godt ud

10:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home